1. خانه
  2. -
  3. کنسروها
  4. -
  5. کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد؟

کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد؟

دسته - کنسروها
کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد
  1. خانه
  2. -
  3. کنسروها
  4. -
  5. کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد؟

کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد؟

دسته - کنسروها

کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد؟ افراد در هنگام مصرف کنسرو این سوال را می‌پرسند. کنسرو لوبیا حداقل نیاز است که ۲۰ دقیقه در آب جوش و بر روی حرارت جوشانده شود تا میکروب‌های احتمالی آن از بین برود. البته زمان دقیق جوشاندن به صورت دقیق بر روی قوطی آن درج شده است. برخی از افراد برای صرفه‌جویی در زمان و یا به دلیل گرسنگی زمان کوتاه‌تری را برای جوشاندن کنسرو صرف می‌کنند که در این صورت سلامتی شما به خطر می‌افتد. برای این که از اهمیت جوشاندن کنسرو لوبیا باخبر شوید باید دلیل آن را بدانید. به همین منظور ادامه مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید.

چرا باید کنسرو لوبیا را پیش از مصرف بجوشانیم؟

بر روی قوطی کنسور تاکید شده که پیش از مصرف این محصول آن را بجوشانید. دلیل جوشاندن کنسرو لوبیا فعالیت احتمالی باکتری تولید کننده سم بوتولیسم می‌باشد. این سم می‌تواند بر روی کارکرد عضلات شما تاثیر بگذارد. بوتولیسم چیست؟

بوتولیسم یکی از کشنده‌ترین سم در جهان است که کمتر کسی با آن آشنایی دارد. وجود تنها یک گرم از این در کنسروهای مواد غذایی می‌تواند جان ده میلیون انسان را به خطر بیاندازد. کلستردیوم بوتولنیوم نوعی باکتری است که در صورت عدم رعایت بهداشت تولید کنسرو لوبیا می‌تواند وارد آن شود و در صورتی که در شرایط نامطلوب قرار گیرد باعث ایجاد سم بوتولیسم می‌گردد. این باکتری هیچ‌گونه مقاومتی در برابر حرارت ندارد. با جوشاندن کنسرو به مدت ۲۰ دقیقه بر روی حرارت این باکتری از بین می‌رود. به همین دلیل است که همواره تاکید می‌شود که کنسرو لوبیا را باید پیش از مصرف بجوشانید.

حال مسمومیت بوتولیسم چیست؟ مصرف کنسرو لوبیا پیش از جوشاندن آن می‌تواند ابتلا به بیماری مسمومیت بوتولیسم را به دنبال داشته باشد. متاسفانه تاکنون درمانی برای این بیماری پیدا نشده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از مصرف کنسرو آن را به خوبی بجوشانید. پس کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد؟ حداقل ۲۰ دقیقه.

شرایط نگهداری کنسرو لوبیا

برای این که کنسرو لوبیا را از فساد و خرابی دور نگهدارید باید در جای خنک گذاشته شود. آفتاب و گرما به سرعت کنسرو را خراب می‌کند. همچنین در هنگام مصرف کنسرو باید به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشید. زیرا در صورتی که تاریخ انقضای قوطی کنسرو شما تمام شده باشد فاسد شده و قابل استفاده نیست. البته کنسروها معمولاً تا زمانی که درب آن باز نشده قابل نگهداری است و پس از باز شدن درب آن بهتر است آن را پیش از فساد مصرف کنید.

خواص کنسرو لوبیا چیست؟

سلامت دستگاه گوارش

لوبیا سرشار از فیبر رژیمی است. این فیبر بر روی تنظیم عملکرد ریه‌ها و سلامت دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد. کنسرو لوبیا قرمز مانند هر حبوبات دیگری دارای مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که در برابر هضم غذا مقاوم می‌باشد. همچنین این فیبر اسیدهای چرب تولید می‌نماید که می‌تواند از سنتز کلسترول در کبد جلوگیری کند. این ویژگی به جلوگیری از کلسترول و کاهش آن کمک بسیاری خواهد کرد.

کنسرو لوبیا ۳۸۰ گرمی سیحون

درمان سرطان

سرطان یکی از بیماری‌هایی است که امروزه بسیاری از افراد را درگیر کرده است. لوبیا قرمز مقادیر بسیاری منگنز دارد که مانند یک آنتی اکسیدان عمل نموده و اجازه انتشار سرطان را نمی‌دهد. همچنین وجود ویتامین K در کنسرو لوبیا قرمز به محافظت از سلول‌ها در مقابل استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و از این رو خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد. بنابراین شما با قرار دادن کنسرو لوبیا در سبد غذایی خود، می‌توانید بدن خود را در برابر سرطان مقاوم کنید.

تناسب اندام

تناسب اندام یکی از دغدغه‌هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کنسرو لوبیا سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین و فیبر است که تثبیت خون را به دنبال دارد. در صورت وجود مقاومت به دیابت، هیپوگلیسمی و انسولین بهتر است کنسرو لوبیا مصرف کنید. بنابراین این کنسرو رژیمی بوده و یکی از روش‌های ایده آل برای دست یابی به وزن مناسب به شمار می‌رود. فیبر موجود در لوبیا به هضم غذا کمک کرده و برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال غذایی سالم و مقوی هستند بسیار مناسب است.

کنسرو لوبیا با قارچ سیحون ۳۸۰ گرمی ، برای ثبت سفارش خرید عمده کنسرو لوبیا، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

سلامت قلب و عروق

کنسرو لوبیا را از هر زاویه‌ای که نگاه کنید برای سلامتی قلب و عروق مناسب است. این کنسرو کم چرب، فاقد کلسترول و مواد غذایی گیاهی با پروتئین گیاهی باکیفیت است که مصرف مقدار کمی از آن می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند. البته پیش از مصرف این کنسرو باید در نظر بگیرید که کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد. زیرا مصرف کنسرو لوبیا بدون این که آن را بجوشانید می‌تواند سلامت شما را به خطر بیاندازید.

چگونه کنسرو لوبیا را بجوشانیم؟

پس از این که متوجه شدید که کنسرو لوبیا چند دقیقه باید بجوشد می‌بایست بدانید که بهترین روش برای جوشاندن این کنسرو چیست. برای جوشاندن کنسرو لوبیا دو روش وجود دارد. اول این که شما می‌توانید قوطی کنسرو را شسته و در یک قابلمه پر از آب و بر روی حرارت قرار دهید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا محتویات داخل کنسرو به خوبی بجوشد و تمامی باکتری‌های آن از بین برود.

ولی روش دیگر که تاثیر بیشتری بر روی کیفیت کنسرو لوبیا می‌گذارد این است که درب کنسرو را باز کرده و آن را در ظرفی بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. حرارت به خوبی می‌تواند تمامی باکتری‌های موجود در کنسرو لوبیا را از بین ببرد.

ماهی تون نومینه 170 گرمی

کنسرو ماهی تون نومینه ۱۷۰ گرمی

تون ماهی شونتون

کنسرو تون ماهی شونتون ۱۸۰ گرمی

کنسرو ماهی تون سیحون 90 گرمی

کنسرو ماهی تون سیحون ۹۰ گرمی

فهرست
تماس بگیرید